LibreOffice Calc kurs podstawowy to kurs, którego celem jest zapoznanie się z podstawami arkusza kalkulacyjnego Calc. Kurs przeznaczony dla początkujących użytkowników Excel i osób, które chcą wiedzę usystematyzować. Proponowany czas trwania: 2 dni

Kurs Calc podstawowy Warszawa i nie tylko

Przeznaczenie: Szkolenie jest przeznaczone dla początkujących użytkowników Microsoft Excel i osób, które są zainteresowane nauką dobrych praktyk oraz umiejętności skutecznego tworzenia i wykorzystywania prostych arkuszy kalkulacyjnych.

Co poznasz podczas szkolenia?

  • Poznasz obszary zastosowań LibreOffice Calc,
  • Będziesz umiał tworzyć proste i funkcjonalne arkusze kalkulacyjne,
  • Poznasz zasady tworzenia formuł obliczeniowych w Calc,
  • Poznasz sposoby adresowania komórek (względne, bezwzględne, mieszane, 3-D),
  • Poznasz zasady tworzenia profesjonalnych wykresów na podstawie danych w arkuszach.

Program szkolenia

  • Przegląd zastosowań programu, możliwości Calc.
  • Wprowadzanie danych do arkusza kalkulacyjnego .

Podstawowe operacje na komórkach, zakresach komórek. Formatowanie zakresu komórek:

  • Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów komórek.
  • Tworzenie, kopiowanie, usuwanie i przemieszczanie kolumn i wierszy.
  • Typy danych i formatowanie według typu danych.
  • Tworzenie i formatowanie tabel w arkuszach kalkulacyjnych.
  • Praca z arkuszami (dodawanie, usuwanie, zmiana kolejności arkuszy).

Formuły obliczeniowe w arkuszach kalkulacyjnych:

  • Zasady tworzenia formuł w programie Excel,
  • Tworzenie i modyfikowanie formuł obliczeniowych w arkuszach kalkulacyjnych,
  • Najczęściej używane funkcje w formułach obliczeniowych (np. SUMA(), ŚREDNIA, ZŁĄCZ.TEKSTY(), JEŻELI()),
  • Adresowanie względne (np. A4) oraz adresowanie bezwzględne (np. $A$4),
  • Adresowanie 3D (np. Arkusz2!A1), w którym łączymy dane z wielu arkuszy.

Sortowanie danych i filtrowanie:

  • Sortowanie proste i sortowanie zaawansowane.
  • Wykorzystanie filtrowania automatycznego (autofiltrów).
  • Sumy częściowe – sumowanie danych po kategoriach danych w tabelach z danymi.

Praca z wykresami:

  • Podstawowe typy wykresów oraz obszary zastosowań wykresów.
  • Formatowanie wykresów.
  • Wykres domyślny oraz szybkie tworzenie domyślnego wykresu.

Drukowanie arkuszy Microsoft Excel, możliwości i opcje drukowania.

Zarządzanie skoroszytami:

  • Tworzenie, zapisywanie i organizacja skoroszytów.
  • Formaty plików LibreOffice Calc oraz ich zastosowania.