Excel kurs zaawansowany Warszawa ale i nie tylko :-). To trzeci kurs z programu Excel. Jest to szkolenie, w którym zapoznajemy się z zaawansowanymi możliwościami Excela. Na szkoleniu poznajecie zaawansowane techniki analizowania i przetwarzania danych, tworzymy zaawansowane formuły, tworzymy tabele i wykresów przestawnych oraz inne. Czas trwania 1 dzień.
Excel kurs zaawansowany Warszawa i nie tylko
Szkolenie Kurs MS Excel Zaawansowany jest przeznaczone dla bardziej zaawansowanych użytkowników programu Excel.
Co poznasz podczas szkolenia?
- Poznasz formuły obliczeniowe na wyższym niż dotychczas poziomie,
- Poznasz zaawansowane zaawansowane funkcje Excel oraz ich zastosowanie,
- Zaawansowane możliwości tabel przestawnych (ang. Pivot Table).
Program szkolenia
Praca z zakresami komórek (przypomnienie):
- Zakresy komórek oraz ich nazywanie.
- Stosowanie zakresów komórek w formułach.
- Odwoływanie się do nazw zakresów w innych arkuszach.
- Praca z menedżerem nazw (powiększające się zakresy nazw).
Tworzenie formuł obliczeniowych na poziomie zaawansowanym:
- Funkcje wyszukiwania i adresu (np. WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO).
- Funkcje tekstowe (np. ZŁĄCZ.TEKSTY).
- Funkcje typu data i godzina (np. DZIŚ).
- Funkcje baz danych (np. BD.ILE.REKORDÓW, BD.SUMA, DB.MAX).
- Zastosowanie funkcji logicznych (np. LUB, ORAZ).
Tabele przestawne w arkuszach Excel:
- Tabele przestawne – szybkie narzędzie do analizy danych biznesowych w Excelu.
- Tworzenie zaawansowanych tabel przestawnych w arkuszach Microsoft Excel (np. porównanie miesięczne, pokaż w %, itd.).
- Tworzenie obliczeń (pola obliczeniowe) w tabelach przestawnych Excel.
- Tabele przestawne na wielu zakresach komórek (konsolidacja danych).
Formatowanie danych w tabelach przestawnych: arkuszach kalkulacyjnych Excel:
- Zmiana sposobu formatowania tabeli przestawnej.
- Formatowanie liczb w tabelach przestawnych.
- Formatowanie warunkowe danych w tabelach przestawnych arkusza Excel.
- Tworzenie własnych reguł formatowania warunkowego w Microsoft Excel.
Zarządzanie zmianami w skoroszycie Excel:
- Definiowanie dostępu do elementów skoroszytów (ochrona danych):
- Ochrona komórek, skoroszytów i arkuszy.
Makra. Tworzenie, edycja i uruchamianie makr:
- Nagrywanie makropoleceń.
- Przeglądanie makropoleceń, wywoływanie ich.
Połączenie z zewnętrzną bazą danych:
- Tworzenie zapytań do zewnętrznego źródła (np. Oracle, MySQL, Access).
- Tworzenie zapytań (kwerendy) do baz danych.
- MS Query – przykład zastosowanie w tabelach przestawnych (wiele zakresów).