Excel kurs zaawansowany Warszawa ale i nie tylko :-). To trzeci kurs z programu Excel. Jest to szkolenie, w którym zapoznajemy się z zaawansowanymi możliwościami Excela. Na szkoleniu poznajecie zaawansowane techniki analizowania i przetwarzania danych, tworzymy zaawansowane formuły, tworzymy tabele i wykresów przestawnych oraz inne. Czas trwania 1 dzień.

Excel kurs zaawansowany Warszawa i nie tylko

Szkolenie Kurs MS Excel Zaawansowany jest przeznaczone dla bardziej zaawansowanych użytkowników programu Excel.

Co poznasz podczas szkolenia?

  • Poznasz formuły obliczeniowe na wyższym niż dotychczas poziomie,
  • Poznasz zaawansowane zaawansowane funkcje Excel oraz ich zastosowanie,
  • Zaawansowane możliwości tabel przestawnych (ang. Pivot Table).

Program szkolenia

Praca z zakresami komórek (przypomnienie):

  • Zakresy komórek oraz ich nazywanie.
  • Stosowanie zakresów komórek w formułach.
  • Odwoływanie się do nazw zakresów w innych arkuszach.
  • Praca z menedżerem nazw (powiększające się zakresy nazw).

Tworzenie formuł obliczeniowych na poziomie zaawansowanym:

  • Funkcje wyszukiwania i adresu (np. WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO).
  • Funkcje tekstowe (np. ZŁĄCZ.TEKSTY).
  • Funkcje typu data i godzina (np. DZIŚ).
  • Funkcje baz danych (np. BD.ILE.REKORDÓW, BD.SUMA, DB.MAX).
  • Zastosowanie funkcji logicznych (np. LUB, ORAZ).

Tabele przestawne w arkuszach Excel:

  • Tabele przestawne – szybkie narzędzie do analizy danych biznesowych w Excelu.
  • Tworzenie zaawansowanych tabel przestawnych w arkuszach Microsoft Excel (np. porównanie miesięczne, pokaż w %, itd.).
  • Tworzenie obliczeń (pola obliczeniowe) w tabelach przestawnych Excel.
  • Tabele przestawne na wielu zakresach komórek (konsolidacja danych).

Formatowanie danych w tabelach przestawnych: arkuszach kalkulacyjnych Excel:

  • Zmiana sposobu formatowania tabeli przestawnej.
  • Formatowanie liczb w tabelach przestawnych.
  • Formatowanie warunkowe danych w tabelach przestawnych arkusza Excel.
  • Tworzenie własnych reguł formatowania warunkowego w Microsoft Excel.

Zarządzanie zmianami w skoroszycie Excel:

  • Definiowanie dostępu do elementów skoroszytów (ochrona danych):
  • Ochrona komórek, skoroszytów i arkuszy.

Makra. Tworzenie, edycja i uruchamianie makr:

  • Nagrywanie makropoleceń.
  • Przeglądanie makropoleceń, wywoływanie ich.

Połączenie z zewnętrzną bazą danych:

  • Tworzenie zapytań do zewnętrznego źródła (np. Oracle, MySQL, Access).
  • Tworzenie zapytań (kwerendy) do baz danych.
  • MS Query – przykład zastosowanie w tabelach przestawnych (wiele zakresów).